12 Νοεμβρίου 2015

Κάστανα στιφάδο






Όταν μαγείρεψα  πρώτη φορά αυτό το φαγητό πριν δυο χρόνια περίπου δεν πίστευα το πόσο νόστιμο είναι! Ήμουν σχεδόν σίγουρη μόνο και μόνο όταν διάβασα τα υλικά της συνταγής αλλά το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Χορτοφαγικό στιφάδο υπάρχει σε  πολλές παραλλαγές, όπως με μανιτάρια, με μελιτζάνες ή απλά σκέτα κρεμμύδια με πατάτες. Η version με τα κάστανα είναι μακράν η ωραιότερη!



Πραγματικά για αυτό το φαγητό δεν έχει κανείς να πει πολλά. Νομίζω ότι αυτοί που θα το λατρέψουν το έχουν καταλάβει ήδη από την ανάγνωση και μόνο του τίτλου της συνταγής. Η δική μου προτροπή είναι απλά στο να το φτιάξετε!! 

Καλή, ηλιόλουστη μέρα!




ΚΑΣΤΑΝΑ ΣΤΙΦΑΔΟ


Υλικά: 


    1)      700 γραμμάρια μικρά κρεμμυδάκια για στιφάδο

    2)      2 μικρά καρότα καθαρισμένα και κομμένα σε ροδέλες

    3)      1 σκελίδα σκόρδο καθαρισμένη, ολόκληρη

    4)      400 γραμμάρια κάστανα καθαρισμένα, βρασμένα

    5)      ½ φλιτζάνι ελαιόλαδο

    6)      15 κόκκους μπαχάρι

    7)      1/3 κουταλάκι του γλυκού γαρίφαλο τριμμένο

    8)      1 κουταλάκι γλυκού ζάχαρη

    9)      1 ξύλο κανέλας

    10)   2 φύλλα δάφνης

    11)   250 γραμμάρια (1 γεμάτο φλιτζάνι) κόκκινο ξηρό κρασί

    12)   1 σφηνάκι κονιάκ

    13)   400 γραμμάρια ντοματάκια κονκασέ ψιλοκομμένα (1 συσκευασία)

    14)   Αλάτι

    15)   Πιπέρι

    16)   Ρύζι μπασμάτι για το σερβίρισμα




Μέθοδος: 


Καθαρίζουμε από το προηγούμενο βράδυ τα κρεμμυδάκια και τα βάζουμε σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό. Τα αφήνουμε εκεί όλο το βράδυ μέχρι την ώρα που θα τα μαγειρέψουμε την άλλη μέρα . Ιδανικά καλό θα ήταν να αλλάξουμε το νερό μια φορά κατά τη διάρκεια της παραμονής τους μέσα σε αυτό. Με αυτό τον τρόπο φεύγει από τα κρεμμύδια αρκετά μεγάλο μέρος της ουσίας που έχουν, το οποίο ευθύνεται για το φούσκωμα στο στομάχι. 



Για να φτιάξουμε το στιφάδο: 


Στραγγίζουμε πολύ καλά τα κρεμμύδια από το νερό. Βάζουμε σε μια πλατιά κατσαρόλα το λάδι να κάψει. Ρίχνουμε μέσα τα κρεμμύδια, το καρότο κομμένο σε ροδέλες και τη μια σκελίδα σκόρδο. Αφήνουμε να σοταριστούν ελαφρά για μερικά λεπτά σε δυνατή φωτιά, ανακατεύοντας κατά διαστήματα. 


Στη συνέχεια ρίχνουμε τη ζάχαρη και τα μπαχαρικά (το ξύλο κανέλας, το μπαχάρι, τα δαφνόφυλλα, το γαρίφαλο). Ανακατεύουμε λίγο  να βγάλουν τα αρώματά τους και σβήνουμε το φαγητό με το κρασί και το κονιάκ. Αφήνουμε για δύο – τρία λεπτά σε δυνατή φωτιά να εξατμιστεί το αλκοόλ και κατόπιν χαμηλώνουμε το μάτι της κουζίνας κάτω από το μέτριο. Μισοκλείνουμε το καπάκι της κατσαρόλας και αφήνουμε το φαγητό να σιγοψηθεί για περίπου 20 λεπτά. 


Μετά το εικοσάλεπτο προσθέτουμε τα ψιλοκομμένα ντοματάκια κονκασέ, τα κάστανα, αλάτι, πιπέρι και μισό ποτήρι νερό. Κλείνουμε το καπάκι της κατσαρόλας και συνεχίζουμε το βράσιμο σε χαμηλή θερμοκρασία για περίπου 40 περίπου λεπτά ακόμα, ελέγχοντας κατά διαστήματα το φαγητό αν θέλει επιπλέον νερό. 




Το στιφάδο θα είναι έτοιμο όταν τα κρεμμύδια έχουν βράσει καλά και τσιμπιούνται άνετα με το πιρούνι. Επίσης το φαγητό πρέπει να έχει μείνει με το λάδι του, χωρίς να είναι πλημμυρισμένο με ζουμιά και νερό.  


Μόλις είναι έτοιμο, το αφήνουμε να σταθεί για μισή με μια ώρα περίπου ώστε να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου και το σερβίρουμε ιδανικά με ρύζι μπασμάτι, το οποίο ταιριάζει ιδανικά


Καλή επιτυχία!!!!





Tip


Για μεγαλύτερη ευκολία το φαγητό αυτό μπορείτε να το φτιάξετε με κάστανα που πωλούνται σε συσκευασία των 400 γραμμαρίων και είναι βρασμένα και κλεισμένα σε κενό αέρος. Θα τα βρείτε στα σούπερ μάρκετ την περίοδο των Χριστουγέννων.








30 σχόλια:

  1. Πω πω φαγητάρα!!!!! καλά που μου τη θύμησες να τη ξαναφτιάξω!!!
    Ευτυχώς εδώ βρίσκω όλο το χρόνο βρασμένα κάστανα.
    Οι φωτογραφίες σου πλούσιες και χορταστικές με ωραία χρώματα!!!
    Πολύ χαίρομαι που σας άρεσε η συνταγή!!

    Σ' ευχαριστώ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συνταγή είναι φανταστική όπως ήδη γνωρίζεις!!!! Να την ξαναφτιάξεις σύντομα γιατί αν δεν φας κάστανα τώρα Νοέμβριο - Δεκέμβριο, πότε θα φας??

      Φιλιά πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!
      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  2. Παρακαλώ πολύ θα ήθελα το πιάτο της τρίτης φωτογραφίας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Ξανθή!!! Μακάρι να ήμασταν κοντά να τρώγαμε μαζί την κατσαρόλα όλη!

      Διαγραφή
  3. πωπω δεν ειχα ακουσει γαι καστανα στιφαδο!!! Ομως φαινονται σιγουρα νοστιμα.. Αγαπαω τα καστανα σε καθε μορφη!! Και οι φωτογραφιες σου.. απλα εκπληκτικες!! καλημερα Χρυσαυγη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελπίδα!!!
      Τα κάστανα είναι λουκούμι σε κάθε τους εκδοχή. Αυτή όμως είναι μια από τις πιο ιδιαίτερες και πιο νόστιμες θα τολμήσω να πω!

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Εκπληκτικό Χρυσαυγή!!! Παίζει να είναι η πιο ενδιαφέρουσα συνταγή φαγητού που είδα τον τελευταίο καιρό. Πιθανότατα να το φτιάξω σήμερα! Θα σου πω εντυπώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, Άρη!! Δεν περίμενα τέτοιον ενθουσιασμό από σένα!
      Θα χαρώ πολύ να μου πεις πως σου φανηκε αν τελικά το δοκιμάσεις!

      Διαγραφή
    2. Λοιπόν το έφτιαξα και ήταν τέλειο Χρυσαυγή, κατά κοινή ομολογία όσων το δοκίμασαν !! Στην όψη έμοιαζε με κοτόπουλο κομμένο σε μικρά κομμάτια, αλλά στην γεύση ήταν λουκούμι !! Μόλις ανακάλυψα το νέο καλύτερο μου φαγητό :-)

      Διαγραφή
    3. Έβγαλα!!, μία όπως όπως από το κινητό, προσπάθησα να την κάνω upload σε σχόλιο σε fb αλλά δεν υπήρχε η επιλογή "upload image".
      Όμως θα το ξαναφτιάξω σύντομα και θα το φωτογραφίσω κανονικά, θα δείτε .. Κατατάσσεται πλέον στα αγαπημένα μου φαγητά!

      Διαγραφή
  5. Έχω πολλούς λόγους για να υμνήσω το φαγητο αυτό.
    Θα μείνω στους εξής όμως....
    Κάστανα,κάστανα,κάστανα,κάστανα και φυσικά τα κάστανα.
    Άντε και το άρωμα των Χριστουγέννων που υπονοείται....
    Καταπληκτική πρόταση της Πέπης !
    Άριστη εκτέλεση και της Χρυσαυγής!
    Αν και ο καιρός οδηγεί τα βήματα σου σε ουζερί παραθαλάσσιο με το κύμα να σκάει στα πόδια σου,οφείλω να ομολογήσω ότι το συγκεκριμένο φαγητο μυρίζει χειμώνα....τζάκι με πυροστιά να τριζοβολά,φλοκάτες και χειροποίητα κιλίμια,σπίτι κατά προτίμηση σε βουνό,κρύο ...αξιοπρεπές, για να σηκώνει και μπόλικο κόκκινο κρασί και φυσικά.....το συγκεκριμένο φαγητο!!!
    Με τα κανελογαρύφαλα και τα μπαχάρια ,να στάζουν μέλι στην καρδιά.
    Με τα κάστανα να ´´ μπουκώνουν ´´ το κενό που συχνά δημιουργει η έλλειψη πρωτοτυπίας στην γεύςη και την άλικη σάλτσα να πορφυρίζει το χιονένιο πιλάφι.
    Είναι φαγητο χειμωνιάτικο.
    Είναι φαγητο που θέλεις να σε προυπαντήςει στο κατώφλι του σπιτιού σου μια μέρα παγωμένη.
    Να μπεις ξεθεωμένος και να αναςάνεις το άρωμα της υπόςχεςης.
    Να κλείςεις τα μάτια και να παραδεχτείς, οτι η ευτυχία σε προςμένει σε ένα πιάτο θαλπωρής.
    Να οραματιστείς την αόρατη αγκαλιά,την αθέατη αύρα που θα σε περιβάλλει,βαδίζοντας αργά στην γευστική οντότητα αυτού του πιάτου.
    Πέρσι αξιώθηκα να το κάνω μία και μοναδική φορά.
    Κατόρθωσα μόλις να το δοκιμάσω ,αφού προορίζονταν για ένα γεύμα φιλικό.
    Θυμάμαι όμως την αντίδραση αγαπημένου προσώπου στην δοκιμή της πρώτης μπουκιάς....
    Και για μένα αυτη είχε αξία.....
    Η άμεςη αποδοχή της νοςτιμιάς,σε συνδυασμό με το βλέμμα αγάπης που μου έςτειλε.
    Οτι πολυτιμότερο!
    Πολλά πολλά φιλιά Χρυςαυγή μου!
    ΥΓ.Άςχετο....Γιατί γράφεται το ενδιάμεςο σίγμα σαν τελικό?....Συγγνώμη για αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ώστε η γνώμη σου δεν είναι επι θεωρητικού επιπέδου μόνο αλλά ξέρεις πραγματικά για τι πράγμα μιλάς Φωτεινή!! Και όσο για τον άνθρωπο που σου έστειλε το βλέμα αγάπης, είναι γιατί τον γλύκανες με το τέλειο φαγητό που μαγείρεψες και του προσέφερες!
      Να είσαι καλά να μαγειρεύεις όπως μόνο μια Θεσσαλονικιά ξέρει και να προσφέρεις στην οικογένειά σου μέσα από το φαγητό όλη την φροντίδα και την αγάπη σου!!
      Σε φιλώ πολύ πολύ πολύ!

      *Το "σ" δεν ξέρω γιατί βγαίνει ως τελικό ς. Μάλλον κάποιο πρόβλημα στο τάμπλετ σου θα υπάρχει ή μπορεί απλώς να κόλλησε.

      Διαγραφή
  6. δεν φαινεται καν οτι ειναι καστανα! αν δεν το ελεγες δε θα το καταλαβαινα! και δεν εχω ξαναφαει ποτε κατι αντιστοιχο...αλλα πεινασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες? Σαν κρέας φαίνονται αλλά είναι πολύ καλύτερα. Πίστεψέ με! Και το λέω εγώ, η δεινή κρεατοφάγος!! χεχεχε

      Διαγραφή
  7. Μου αρέσουν και τα καστανα και τα κρεμμυδάκια για στιφάδο.
    Οπότε μου αρέσει με την πρώτη ματιά. Με την δευτερη θα ήθελα να τα φαω.
    Πολύ ωραία, ακριβώς χωρίς πολλά ζουμιά και μελωμένα.
    Μπράβο.

    ωραία πιάτα !!! ;)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μάριον!! Είναι φαγτητό που νομίζω σου αρέσει από την πρώτη ματιά.
      Τουλάχιστον με μένα αυτό συνέβη!

      Τα μπολάκια πολύ παλιά, της γιαγιάς..

      :) :) :)

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Διαβάζω τα υλικά... Διαβάζω και όσα γράφει (ποιητικότατα πάντα) η Φωτεινή και έχω πάθει "πλάκα"!

    Κάστανα έχω, βρασμένα αλλά και ωμά, καρότα έχω, μπαχάρια έχω, κονκασέ έχω, ρύζια διάφορα έχω...κρεμμύδια στιφάδου ΔΕΝ έχω!

    Πειράζει να κόψω δύο μεγάλα κόκκινα σε μισοφέγγαρα, και να το φτιάξω αύριο για μεσημεριανό;

    Λέγε κοπέλα, θα ήταν μεγάλη "βεβήλωση" ως προς την πρωτότυπη συνταγή :-))

    Τέλεια γεύση και μπορώ και να την φανταστώ απλώς διαβάζοντας, Χρυσαυγή μου.

    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και ΔΕΝ πειράζει Πηνελόπη μου! Άλλωστε στη μαγειρική και στον έρωτα όλα επιτρέπονται!!!!!!!! χαχαχαχαχαχααχαχαχαχα

      Ωστόσο βάλε το βάρος των κρεμμυδιών στιφάδο (700 γραμμ δηλαδή), σε κρεμμύδια κανονικά κομμένα σε μισοφέγγαρα. Μην αλλάξεις την ποσότητα γιατί στιφάδο χωρίς μπολικο κρεμμύδι να μελώνει και να γλυκαίνει το φαγητό δε λέει!!

      Καλή επιτυχία !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  9. Μμμ, εξαιρετικά πρωτότυπη η πρότασή σου. Και μιας και μ' αρέσουν πολύ τα κάστανα, λέω να την δοκιμάσω οπωσδήποτε. Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πρωτη φορα το βλεπω αυτο!!!!!!!!!!!!!!!!!! μπλοου μάι μάιντ που λεμε και στο χωριο!!! τα καστανα μαζι με κρεας τα ξερω αλλα σκετα στιφαδο δε τα ηξερα!!! ειμαι περιεργη γαι τη γευση !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στάθηκα αρκετή ωρα και στα υπέροχα πιάτα,μα ξέχασα να το αναφέρω.....
    Με παραπέμπει για κάποιο λόγο σε ρουστίκ ατμόσφαιρα το στήσιμο του ντεκόρ.
    Πολυ ζεστό βρε Χρυσαυγή μου!
    Θέλω να βουτηχτώ στην κατσαρόλα με μια ολόκληρη μπαγκέτα!Τραγανή και φρεσκοψημένη....ή μάλλον ,τώρα που το ξανασκέφτομαι με σπιτικό ψωμί !Αχνιστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επιτέλους ένα στιφάδο που μπορώ να φάω και εγώ! εντωμεταξύ τι φώτος ειναι αυτές, ήδη μου τρέχουν τα σάλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ ωραίο φαγάκι! Πολύ αγαπημένο! Τι όμορφες φωτογραφίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγώ για αυτό το φαγητό γίνομαι και χορτοφάγος πάντως! Αυτό μόνο, τίποτα άλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εντάξει, μπορώ να πω ότι με "έστειλες" με το πιάτο σου!
    Δεν μπορώ να φανταστώ γεύση, αλλά με τέτοια μπαχαρικά και υλικά πρέπει να είναι απίστευτη.
    Φοβερή έμπνευση, τα θερμά μου συγχαρητήρια :)
    Καλημέρα και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλά. Αυτή τη συνταγή τη βλέπω μέεεερες τώρα και όλο θέλω να σχολιάσω αλλά και να η δοκίμαζα! Στιφάδο έχω κάνει με μανιτάρια (κετός από κρέας) αλλά με κάστανα θα είναι το κάτι άλλο φαντάζομαι. Λατρεύω τα κάστανα! Οι φωτογραφίες σου δελεαστικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλέ πώς μου ξέφυγαν αυτά εμένα;;;; Τί έφτιαξες πάλι Χρυσαυγή μου;;;; Νοστιμιά πρώτης τάξεως!!!! Οι φωτογραφίες με ξελίγωσαν!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ήρθα από τον Άρη που την έφτιαξε και ομολογώ πως δεν θυμόμουν αυτή σου την συνταγή Χρυσαυγή. Είναι εξαιρετική! Μπράβο και σε σένα λοιπόν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χρυσαυγή μου καλησπέρα. Είναι η τρίτη φορά που προσπαθώ να στείλω σχόλιο για τη συνταγή αυτή. Ελπίζω τώρα να τα καταφέρω. Βλέπεις είμαι άσχετη με τη χρηση του blog. Βέβαια αυτά στα είχα γράψει και τις προηγούμενες φορές, αλλά δεν ξέρω αν τα έχεις διαβάσει...
    Λοιπόν στο θέμα μας. Έφτιαξα τη συνταγή σου σήμερα και δεν έχω λόγια!!!! Δεν το περίμενα να βγει τόσο νόστιμο...Καταπληκτικό.Εγώ το έφαγα σκέτο με ΜΠΟΛΙΚΟ ψωμάκι για βούτες στην υπέροχη σάλτσα!!!!!
    Κατά τη γνώμη μου θα ήθελα λίγο περισσότερα κάστανα. Επίσης έπρεπε να αφήσω τα κρεμμύδια να βράσουν με λίγο νεράκι για περισσότερη ώρα πριν ρίξω τα κάστανα και τη ντομάτα, γιατί αναγκάστηκα να προσθέσω κι άλλο νερό με αποτέλεσμα να λιώουν αρκετά τα κάστανα.
    Σ'ευχαριστώ για την ωραία συνταγή και για την υπέροχη παρέα που μου κρατάς όταν βαριέμαι στη δουλειά...
    Δήμητρα
    ΥΓ: Σου έχω στείλει και mail

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10